Worldwide Grassroots Projects Can Lead Crypto Recovery
암호화폐 회사들은 “한 가지를 사용하여 돈을 벌고 있다”고 가르시아는 말했습니다. “그리고 광고가 바닥나면, 이러한 사업들은 실패하고 일반 투자자들, 특히 불균형적으로 소득이 낮은 후발주자인 블랙과 라틴계 투자자들은 손해를 보게 됩니다.”
최근 몇 년 동안 많은 유색인종이 암호화폐를 구입했고, 더 나아가 셀시우스 네트워크, FTX, 보이저 디지털 등으로 인해 많은 사람들이 손해를 본 것은 사실입니다. 하지만 가르시아의 논평에는 그가 의도적으로 의도했든 아니든 간에 미국과 다른 곳의 특정 지역사회를 정보가 부족하고 취약한 것으로 자화자찬하며 그들의 기관을 부인하고 권한 부여에 대한 더 큰 이야기를 맹목적으로 놓치고 있는 하위 텍스트가 있습니다.
미국의 흑인과 라틴계가 주도하는 수백 개의 풀뿌리 암호화 프로젝트와 아프리카, 아시아, 라틴 아메리카에서 발생하는 많은 암호화 기반 비즈니스 모델을 살펴보십시오. 그러면 소득이 부족하거나 소외되거나 억압받는 공동체에서 그들의 삶을 책임질 새로운 방법을 찾는 수많은 사람들을 발견할 수 있을 것입니다.
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Chainalysis의 활동 및 1인당 암호화폐 채택 구매력 가중 국가 순위 상위 4위가 베트남, 필리핀, 우크라이나, 인도가 차지하고 6~10위가 파키스탄, 브라질, 태국, 러시아, 중국이 차지하는 이유가 있습니다. 그리고 CRADL(Crypto Research and Design Lab)의 “Web3에서의 흑인 경험”에 대한 다가오는 보고서에 따르면, 5위 자리가 목록에 있는 유일한 서구 선진국인 미국에 의해 차지되는 이유도 있습니다: 흑인들의 입양이 너무 많아서 그래요.
가르시아를 위한 힌트입니다: 이 상위 10위권 전체의 공통 분모는 샘 뱅크만 프리드가 아니다. 래리 데이비드가 등장하는 FTX의 슈퍼볼 광고는 베트남의 인력거 운전자, 우크라이나의 난민, 또는 그 문제에 대해 미국의 흑인 접대부를 대상으로 하지 않았습니다. 전 세계 수백만 명의 사람들이 이 분야에 진출한 이유는 그들이 개발되지 않은 잠재력으로 실행하는 것을 막는 레거시 금융 시스템을 우회하는 방법을 보았기 때문입니다아이알이요.
물론, 이러한 소외된 얼리 어답터들은 여전히 그들의 커뮤니티에서 소수입니다. 암호화폐는 보편적으로 받아들여지는 것과는 거리가 멀어요. 그리고 2022년 붕괴로 인한 부정적인 정서는 성장을 둔화시킬 것입니다. 하지만 이 그룹들 사이의 세계적인 채택 추세는 증가하고 있으며, 장기적으로 서구 금융 기관을 붕괴시킬 준비가 되어 있습니다. 서구 금융 기관은 이런 명칭을 좋아하든 아니든 중앙 집중식 토큰 거래소를 그들의 달러 자산의 10배까지 카지노로 취급한 특권 있는 “크립토 브라더스”를 포함하고 있습니다.
한때 소외되었던 이 사람들은 이제 침체에서 벗어나 업계의 회복을 이끌 태세입니다.
이 외부인들이 구축하는 솔루션이 웹3 시대에 약속된 혁명의 진정한 원천이 될 것이라고 생각합니다. 월스트리트에 상장된 미국 소유의 구글, 아마존(AMZN), 페이스북이 기존 시스템 내에서 운영하는 서구인들을 새로운 플랫폼 기반 비즈니스 모델로 전환하도록 유인함으로써 주류 상업의 인프라를 붕괴시켰던 이전의 웹2 인터넷 “혁명”과 같지는 않을 것입니다. 패러다임의 변화는 개발도상국과 선진국 내의 소외된 공동체 등 시스템 외부에서 나타날 것입니다.
“CeFi” 거래 및 대출 거품이 붕괴된 후, 암호화의 목적을 재정의할 수 있는 기회를 가진 커뮤니티에 지역적이고 실제에 초점을 맞춘 사용 사례를 제공하여 FTX가 정의하게 된 추측의 공허한 과대 광고로부터 분리합니다.
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블랙 암호 채택에 대한 미발표 CRADL 보고서는 캔자스시티 연방준비은행 조사에서 나온 놀라운 통계에 주목합니다: 미국 흑인 소비자의 18%가 암호화폐를 보유한 반면 주식과 뮤추얼펀드는 7%에 불과합니다. 이에 비해 백인 소비자의 12%는 암호화폐를 보유하고 있으며, 19%는 주식, 12%는 뮤추얼펀드를 보유하고 있습니다.
이 보고서는 흑인들 사이에서 주식 시장과 백인 금융 기관에 대한 뿌리 깊은 불신을 묘사하면서 이러한 대비의 근본 원인을 탐구하고 있으며, 이는 “세대적 금융 트라우마”(GFT) 현상에서 비롯되며, 이는 다시 자기 권한 부여의 암호화 서사에 대한 감사를 제공했습니다.
연구원들이 1960년대 홀로코스트 생존자들에 대한 연구 이후로 확인한 개념인 GFT는 역사적 인종적 불평등이 세대에 걸쳐 전해지고 피해자들이 금융 시스템과 어떻게 상호 작용하는지를 형성한다는 생각입니다.
노예제도는 구조적 인종차별과 뿌리 깊은 불신을 통해 수세기 동안 흑인들에게 부담을 준 지속적인 트라우마의 원천인 모범적인 우수성입니다.
그런 생각을 일축하고 노예 후손들이 그냥 지나가기를 바란다면 2021년 5월 21일에 발표한 ‘머니 리마인드’ 에피소드를 들어보시길 권합니다. 아이티의 작가이자 기업가이자 정치인인 Jerry Tardieu와 섬에서 디지털 통화 결제 제품을 개발하고 있는 Zimbali Networks의 공동 설립자이자 최고 운영 책임자인 Daniele Jean-Pierre가 출연했습니다.
그곳에서, 우리는 프랑스가 1804년에 그들의 이전 주인들을 축출한 전 노예들에 의해 형성된 아이티 정부에 부과된 대규모 대출에 대해 이야기했습니다. 그것은 프랑스 노예 소유주들의 “재산” 손실에 대한 보상으로 프레임되었습니다 갚지 못한 부채는 결국 나중에 씨티은행이 될 뉴욕 내셔널 시티 뱅크의 손에 넘어갔습니다. 그 부채는 1947년에 마침내 상환되었지만, 가난한 카리브해 국가에 한 세기 동안 경제적 의존의 부담을 부과하기 전까지는 아니다. 아이티인들이 월스트리트에 대한 지속적인 불신을 가지고 짐발리의 제안에 개방적일 수 있다는 것은 이해할 수 있습니다.
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필리핀에서 나이지리아까지
지역 커뮤니티를 위해 개발된 암호화 프로젝트의 다른 예는 CRADL이 CoinDesk와 협력하여 탐색한 Web3athon에 표시된 프로젝트를 참조하십시오. 수상자와 주목할 만한 인물로는 흑인, 원주민 및 유색인종 여성을 위한 폴리곤 기반 인센티브 금융 리터러시 프로그램을 구축한 Evolution, 원주민 커뮤니티를 위한 분산형 자치 단체(DAO)인 IndigiDAO, 커피에 자금을 제공하는 재생 금융 프로젝트인 Carbon Coffee Collective 등이 있습니다생산 농업으로 전환하기 위한 무기입니다.
또는 필리핀의 항복 길드 게임이나 인도 버전인 IndiG DAO와 같은 웹3 게임 길드의 현상을 생각해 보십시오. 필리핀에 본사를 둔 Enfaris 디렉터이자 CoinDesk 의견 기여자인 Leah Callon-Butler는 이러한 Play-to-Bear 게이머 커뮤니티를 “슈퍼 풀뿌리 및 커뮤니티 지향적인 Web3 혁신의 훌륭한 예”라고 설명합니다 그녀는 전 세계에 이미 17,500개의 웹3 길드가 있다고 말합니다.
Callon-Butler는 또한 개발도상국의 다른 풀뿌리 권한 부여 프로젝트를 추진하는 도구로 지역사회가 금융 포용 및 사회적 영향 프로젝트를 개발하기 위해 고안된 프로토콜인 Impact Market을 인용합니다.
이러한 도구와 아이디어는 모든 지역의 요구에 맞춘 혁신을 촉발하고 있습니다.
2021년부터 공동 진행자인 쉴라 워렌과 저는 결제 앱 번들 아프리카의 전 CEO인 Yele Bademosi와 벤처 빌더이자 운영자인 Adia Sowho로부터 나이지리아에서 진행 중인 탈중앙화 금융(DeFi) 혁신의 폭발적인 증가에 대해 배웠습니다. 그곳에서 만연한 인플레이션과 부패하고 억압적인 정부에 염증을 느낀 지역 개발업자들이 공식적인 금융 시스템에 대한 해결책을 마련하고 있습니다.
그리고 남아프리카 공화국의 디지털 아티스트 레타보 후마가 포함된 또 다른 에피소드에서 우리는 백인이 통제하는 갤러리 세계에서 예술 속물의 배제 관행을 피해 블랙과 다른 역사적으로 과소 대표된 아티스트들이 수집가들에게 직접 판매할 수 있는 기회를 강조했습니다.
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이 프로젝트들 중 많은 것들에서 놀라운 것은 기술적 또는 재정적 혁신 이상의 것에 기반을 두고 있다는 것입니다. 그것은 사회 혁신의 한 형태입니다. 공동체들이 어떻게 새로운 거버넌스 모델과 토큰노믹스를 사용하여 공동의 이익과 개인의 이익을 결합할 수 있는지를 알아내는 것입니다.
그들이 더 많이 확산될수록, 그들은 월스트리트가 이끄는 금융 시스템에 신세를 지고 있는 서구의 중앙집권적이고 계층적인 시스템에 대한 도전으로 서 있기 시작할 것입니다.
그것은 하룻밤 사이에 일어나지는 않겠지만, 느리고 조용한 혁명을 반영합니다. 시간이 지남에 따라, 그것의 영향은 FTX 멜트다운을 깜박이는 것처럼 보이게 만들 것입니다.
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During the House Financial Services Committee’s FTX hearings last month, Rep. Jesus Garcia (D-Ill.) described crypto as “an entire industry” that “thinks it’s above the law,” and then said something that irked me even more than that unhelpful opening generalization.
Crypto companies “are making money using one thing: hype,” Garcia said. “And when the hype runs out, these businesses fail and ordinary investors, especially latecomers who are disproportionately low income, Black and Latino, lose.”
Now, it’s true that many people of color bought crypto in recent years and that, by extension, many have lost money on account of Celsius Network, FTX, Voyager Digital, et al. But there’s a subtext to Garcia’s comment – whether or not he consciously intended it – that patronizingly paints certain communities in the U.S. and elsewhere as ill-informed and vulnerable, denying them agency and blindly missing a bigger story of empowerment.
Take a look at hundreds of grassroots crypto projects led by Blacks and Latinos in the U.S., and at the many crypto-based business models arising in Africa, Asia and Latin America, and you will find large swaths of human beings from income-challenged, marginalized or oppressed communities seeking new ways to take charge of their lives.
There’s a reason why the top four positions in Chainalysis’ activity and purchasing power-weighted country ranking of per-capita crypto adoption are occupied by Vietnam, the Philippines, Ukraine and India and why the sixth-through-10th positions belong to, Pakistan, Brazil, Thailand, Russia and China. And according to a forthcoming report on “Black Experiences in Web3” from the Crypto Research and Design Lab (CRADL), there’s also a reason why the fifth position is occupied by the U.S., the only developed Western country in the list: It’s because of an outsized level of adoption among Black Americans.
Hint for Garcia: The common denominator across this top ten is not Sam Bankman-Fried. FTX’s Super Bowl ads featuring Larry David weren’t subliminally targeting rickshaw drivers in Vietnam, refugees in Ukraine or, for that matter, Black hospitality workers in the U.S. Millions of people worldwide got into this field because they saw a way around a legacy financial system that had kept them from executing on their own untapped potential.
Sure, these marginalized early adopters are still a minority in their communities. Cryptocurrencies are far from universally accepted. And the negative sentiment generated by the 2022 meltdown will slow growth. But the worldwide adoption trend among these groups is on the up and it’s poised over the long term to disrupt the Western financial establishment, which whether it likes to be labeled as such or not, includes privileged “crypto bros” who treated centralized token exchanges as casinos to 10-x their dollar wealth.
These people, once marginalized, are now poised to lead the industry’s recovery from its doldrums.
Change from without, not within
I believe the solutions these outsiders build will end up as the true source of this technology’s promised revolution in the Web3 era. It won’t be like the prior Web2 internet “revolution,” when Wall Street-listed, U.S.-owned Google, Amazon (AMZN) and Facebook disrupted the infrastructure of mainstream commerce by enticing Westerners operating inside those legacy systems to shift to new platform-based business models. The paradigm change is going to emanate from outside the system – from the developing world and from marginalized communities within the developed world.
After the implosion of the “CeFi” trading and lending bubble, it’s the ones bringing local, real-world focused use cases to their communities who now have the opportunity to redefine crypto’s purpose, to separate it from the empty hype of speculation that FTX came to define.
The unpublished CRADL report on Black crypto adoption notes a startling statistic from a Federal Reserve Bank of Kansas City survey: Eighteen percent of Black consumers in the U.S. hold cryptocurrencies while only 7% own stocks and 2% mutual funds. By comparison, 12% of white consumers own crypto, while 19% of them own stocks and 12% mutual funds.
The report explores the root cause of this contrast, describing a deep-seated mistrust of the stock market and of the white financial establishment among Black Americans, which stems from the phenomenon of “generational financial trauma” (GFT) and which has in turn fed an appreciation of the crypto narrative of self-empowerment.
A concept that researchers have identified since their studies of Holocaust survivors in the 1960s, GFT is the idea that historical racial injustices are passed on for generations and shape how its victims interact with financial systems.
Slavery is the example par excellence, a source of lasting trauma that, via structural racism and deep-seated mistrust, has imposed burdens on Black Americans for centuries.
If you’re inclined to dismiss such ideas and want descendents of slaves to let bygones be bygones, I urge you to listen to the “Money Reimagined” episode we released on May 21, 2021. It featured Jerry Tardieu, a Haitian author, entrepreneur and politician, and Daniele Jean-Pierre, co-founder and chief operating officer of Zimbali Networks, which is developing digital currency payment products on the island.
There, we talked about the massive loan that France imposed on the Haitian government formed by the ex-slaves who had ousted their former masters in 1804. It was framed as compensation for French slave owners’ loss of “property.” The unpayable debt ultimately ended up in the hands of National City Bank of New York, which would later become Citibank. The debt was finally retired in 1947, but not before it had imposed a century-long burden of economic dependency on the impoverished Caribbean nation. It’s understandable that Haitians would hold an abiding mistrust of Wall Street and might be open to Zimbali’s offerings.
From Philippines to Nigeria
For other examples of crypto projects developed by and for local communities, look at the projects showcased in the Web3athon that CRADL explored in partnership with CoinDesk. Winners and standouts included Evolve, which has built a Polygon-based incentivized financial literacy program for women among Black, Indigenous and people of color; IndigiDAO, a decentralized autonomous organization (DAO) for indigenous communities; and the Carbon Coffee Collective, a regenerative financing project providing financing to coffee farms to switch to generative agriculture.
Or consider the phenomenon of Web3 gaming guilds, such as Yield Guild Games from the Philippines or IndiGG DAO, an Indian version. Philippines-based Enfaris director Leah Callon-Butler, a CoinDesk opinion contributor, describes these communities of play-to-earn gamers as “a great example of a Web3 innovation that is super grassroots and community oriented.” She says there are already 17,500 such Web3 guilds around the world.
Callon-Butler also cites Impact Market, a protocol designed for communities to develop financial inclusion and social-impact projects, as a tool that’s driving other grassroots empowerment projects in developing countries.
These tools and ideas are stirring innovation that’s tailored to local needs everywhere.
In another “Money Reimagined” episode from 2021 my co-host Sheila Warren and I learned from Yele Bademosi, the former CEO of payments app Bundle Africa, and Adia Sowho, a venture builder and operator, about the explosion of decentralized finance (DeFi) innovation underway in Nigeria. There, local developers who are fed up with rampant inflation and a corrupt, oppressive government are building workarounds to the official financial system.
And in yet another episode that included South African digital artist Lethabo Huma, we highlighted the opportunities that non-fungible token (NFTs) posed to Black and other historically underrepresented artists to sell directly to collectors, avoiding the exclusionary practices of art snobs in the white-controlled gallery world.
What’s striking about a lot of these projects is that they’re founded on something more than technological or financial innovation; it’s a form of social innovation, of figuring out how communities can use new governance models and tokenomics to band together in both the common and the individual interest.
The more they proliferate, the more they will start to stand as a challenge to the centralized, hierarchical systems of the West, beholden as they are to the financial system led by Wall Street.
It won’t happen overnight, but it reflects a slow, quiet revolution. Over time, its impact will make the FTX meltdown seem like a blip.
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