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에바 베일린: NFT가 예술가들에게 힘을 실어주고 있다

Eva Beylin: NFTs Are Empowering to Artists

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그래서 여러분의 부업 취미가 갑자기 여러분의 직업 생활에 필수적인 부분이 되어, 대부분의 사람들이 가지고 있지 않을 수도 있는 우위를 제공한다고 상상해 보세요. NFT(Non-Fungable Token)가 그녀가 예술가가 될 수 있는 방법이 될 수 있다는 것을 믿을 수 없었던 더 그래프의 감독 에바 베일린이 그런 일을 겪었습니다.

그래프 재단의 이사인 에바 베일린은 4월에 열린 코인데스크 컨센서스 축제에서 연설자입니다.

“저는 이제 제가 큰 예술가가 아니기 때문에 그냥 무심코 그것을 했다면 전에는 결코 일어나지 않았을 제 예술품을 팔 수 있었습니다. 저는 이 일을 풀타임으로 하지 않아요. 저에게 그것은 믿을 수 없을 정도로 힘을 실어줍니다.”

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에바의 포트폴리오에는 그녀의 예술보다 더 많은 것이 있습니다. 경제학 경력과 Web3 경력을 가진 Eva Beylin은 현대의 암호화 리더를 대표합니다. 말할 것도 없이, 일론 머스크는 그녀의 밈을 리트윗했고, 결국 그녀는 그것을 NFT로 팔아 거의 2만 달러를 벌었습니다. 그 순간을 포착하는 것에 대해 이야기하세요.

현재 The Graph라는 블록체인 데이터의 인덱싱 프로토콜과 함께 일하고 있는 Beylin은 The Graph의 핵심 개발자에게 1억 3천 5백만 달러 이상의 보조금을 배포하는 데 앞장서 왔습니다. 그녀는 또한 eGirl Capital이라고 불리는 영향력 있는 Web3 벤처 캐피털 펀드의 회원이기도 합니다.

eGirl Capital은 14명의 지인들이 텔레그램에 설립한 디지털 네이티브 브랜드이자 벤처 캐피털입니다. 포트폴리오에는 Arbitrum, Yat(이모지 아이덴티티 스타트업) 및 Radicle(개발자를 위한 분산 플랫폼)이 포함됩니다. 재미있는 사실: 오늘날까지 eGirl의 대부분의 파트너들은 서로에게 가명으로 남아 있습니다.

“암호화폐에서 가명인 많은 사람들은 핵심에 익명이 아니다. 그들은 특정한 전문 지식이나 직업, 또는 그들이 모방하고자 하는 기술을 중심으로 정체성을 구축했습니다. 그리고 그들이 여러 개의 정체성을 가지고 있을 가능성이 매우 큽니다,” 라고 베일린이 말했습니다.

하지만 세계가 암호화와 웹3의 세계를 받아들이면서, 기술적 변화는 보이는 것처럼 쉽지 않습니다. 많은 사람들이 업계가 직면할 수 있는 다가오는 도전에 대해 궁금해하고 있습니다. 그래서 우리는 Eva Beylin에게 연락해서 Web3의 미래, NFT가 왜 중요한지, 그리고 가장 중요한 것은 트위터 팁 한두 개를 얻으려고 했습니다.

(인터뷰는 명확하게 하기 위해 편집되었습니다.)

CoinDesk:입니다: 예술에 대한 관심을 NFT와 같은 기술과 결합할 수 있을 때 기분이 어떻습니까?

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저의 배경은 제 첫사랑이었던 경제학이었고, 이더리움과 함께 우리가 어떻게 그것을 지불에 사용할 수 있는지를 깨닫고 우리의 금융 시스템을 재고했습니다. 미술은 부업 취미에 가까웠고 크립토에 대한 제 관심의 놀라운 결과였습니다. 저는 이더리움에 입사했을 때 제가 사이드 취미 예술가가 될 수 있을 거라고 예상하지 못했습니다. 왜냐하면 저는 이제 전에는 결코 일어나지 않았을 제 예술품을 팔 수 있게 되었기 때문입니다. 제가 그냥 무심코 그랬다면 전 큰 예술가가 아니니까요. 저는 이 일을 풀타임으로 하지 않아요. 저에게, 그것은 믿을 수 없을 정도로 힘을 실어줍니다.

NFT 로열티에 대한 당신의 의견은 무엇입니까?

로열티라는 용어가 구체적인 실행을 의미하는 것으로 오해되고 있기 때문에 이 주제는 정말 논란이 많다고 생각합니다. 반면에 로열티의 일반적인 정의는 일종의 IP [지적 재산] 또는 저작권 사용에 대한 반복적인 재정적 지불일 뿐입니다. 그래서, 암호화폐에 가입한 많은 예술가들이 로열티가 그 거래를 하는 시점에서 명시적으로 추출된 매출의 비율이라는 생각에 동의한 것처럼 들립니다. 그리고 그것은 많은 사람들을 실망시켰습니다.

우리는 어떻게 하면 창작자들에게 반복적인 지불을 개념으로 만들 수 있는지 재고해야 합니다. NFT 매출에서 차지하는 비중은 제한이 있기 때문에 꼭 필요한 것은 아닙니다. 하지만 실제로 수익을 창출할 수 있는 새로운 방법을 생각할 수 있을까요? 그리고 제가 이것이 중요하다고 생각하는 이유는 그것이 현재 우리의 창조경제를 넘어서기 때문입니다. 예를 들어, 우리가 책을 쓰는 작가들을 생각한다면, 그들의 전체 비즈니스 모델은 반복적인 지불이라는 아이디어를 바탕으로 만들어졌습니다. 그래서 만약 우리가 출판이 근본적으로 이더리움과 호환되지 않는다고 말한다면, 저는 그것이 화가 납니다.

암호화에서 가명인 많은 사람들은 핵심에 익명이 아니다. 그들은 특정한 전문 지식, 직업 또는 스킬 세트를 중심으로 정체성을 구축했습니다

그리고 당신은 NFT 로열티가 프로그램적으로 체인에서 시행되어야 한다고 생각합니까?

저는 그 질문이 매우 미묘한 것이라고 생각합니다. 왜냐하면 단순히 NFT로 그들을 강제하는 것은 그들이 완전히 강제되지 않는 많은 한계를 가지고 있기 때문입니다. 저는 댑이 사회적인 이유로 그들을 강제하기 위해 최선을 다해야 한다고 생각합니다. 아시다시피, 궁극적으로 NFT 시장의 가치에 대해 생각할 때, 그것은 예술가들의 창작에 관한 것입니다. 만약 예술가들이 자금을 지원받지 못한다면 그들은 무언가를 창조하지 않을 것입니다. 프로그래밍 방식으로 집행하는 것과 관련해서는 NFT 계약을 포장하는 것에는 한계가 있기 때문에 판매 시점이나 양도 시점에 실제로 지급을 집행할 수 있는지 여부에 관계없이 더 많은 혁신이 필요하다고 생각합니다. 그래서 제가 말하는 것은 로열티에 대한 매우 원시적인 관점입니다. 그리고 우리는 로열티를 가능하게 할 수 없는 다음 메커니즘이 무엇인지 생각할 필요가 있습니다.

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NFT에 대해 말하자면, 당신의 NFT 포트폴리오는 어떻게 되어갑니까? 일론 머스크의 리트윗 경험을 능가하는 것이 있습니까?

난 없어요. 리트윗과 판매가 가능한 조합이 분명해서 그날 인터넷에서 이겼습니다. 하지만 저는 단지 제가 미술을 정말 좋아하기 때문에 미술품을 모으는 것에 정말 관심이 많습니다. 그래서 저는 특히 새로운 예술가들을 찾는 것을 멈추지 않았습니다. 트위터에서 제 취미 중 하나는 정말 신나는 아티스트를 찾는 것입니다. 저는 오픈 에디션과 추가 트렌드에 관심이 있습니다. 저는 우리가 미래에 덜 공개된 판본과 더 많은 큐레이티드 판본을 보게 될 것이라고 생각합니다. 왜냐하면 창작자들이 그들의 공동체에 정보를 제공하거나 그들의 공동체에 기회를 제공함으로써 얻을 수 있는 이점 때문입니다.

그리고 이걸캐피탈은 아직도 약세장에서 활동하고 있나요?

우리는 항상 적극적이면서 동시에 수동적입니다. 대부분의 구성원들은 다른 상근직이나 다른 중점 분야를 가지고 있습니다. 그래서 우리는 우리에게 흥미로운 것이라면 무엇이든 계속해서 투자합니다. 저는 우리가 불과 몇 달 전에 “오 베이비 게임”에 투자했다고 생각합니다.

그래프는 어떤가요? 거기서 직면한 과제는 무엇입니까?

우리는 항상 배우고 성장하고 있습니다. 네트워크를 시작한 지 2년이 넘었다는 사실이 믿기지 않을 때가 있습니다. 하지만 가장 큰 문제는 기술적으로 웹3를 발전시키는 데 걸리는 시간을 추정하는 것이라고 말하고 싶습니다. 새로운 인프라를 구축하는 과정에서 예측할 수 없는 것들이 너무 많아서 우리는 이를 전반적으로 보고 있습니다. 어떤 노드 클라이언트에는 문제가 있을 수 있으며, 이 문제는 데이터를 처리하는 능력에 영향을 미칠 수 있으며, 이는 인프라에 대해 아직 해야 할 일이 많다는 것을 의미합니다.

당신은 웹3에서 익명의 신원이 대중의 신뢰를 얻을 수 있을 것이라고 생각하나요?

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저는 뉴욕에서 일하는 경영 컨설팅 회사에서 왔고, KYC[고객을 아는] 전통적인 정체성 구조를 조금 더 원한다는 것을 확실히 인식하고 있습니다. 그러나 Web3는 전체적인 움직임의 일부로서 액세스와 개방성을 제공합니다. 그리고 그 개방성의 일부는 다른 정체성을 선택하는 사람들에 대한 것입니다. 다른 방식으로 삶을 살아가는 사람들에 대한 개방성이죠. 저는 익명이든 아니든 특정 개인을 믿지 않는 이유가 분명히 있다고 생각합니다. 그리고 때때로 사기를 당한 적도 있습니다. 하지만 브랜드라는 정체성을 갖는 것만으로도 많은 것을 얻을 수 있습니다.

자신을 위해 가명을 쓰는 것을 고려해 본 적이 있나요?

나는 이미 공개적이었기 때문에 그것이 부분적으로 내가 가명이 아닌 이유입니다. 하지만, 저는 약간의 무통장입금 계좌가 있습니다. 그리고 저는 그것에 대해 아무런 문제가 없다고 봅니다. 저는 그것이 사람들이 실제로 비전통적인 방식으로 그들 자신을 표현할 수 있는 훨씬 더 많은 기회를 만들어준다고 생각합니다. 반면에 역사적으로, 당신은 정말로 한 가지 일만 하고 그 한 가지 일만 할 수 있었습니다.

올해 컨센서스에서 가장 기대되는 것은 무엇입니까?

오, 좋은 질문이네요. 지난 1년은 대부분의 프로젝트, 특히 건설업자들에게 꽤 어려운 해였습니다. 그래서 저는 건설업자들이 우리를 다음 단계로 이끌어야 하는 것이 무엇인지에 다시 초점을 맞추고 싶습니다. 우리는 기본적으로 황금 시간대를 위한 준비가 되어 있습니다. 이제 마지막 몇 조각을 마무리하는 중입니다. 그래서 저는 그것이 살롱의 환경을 모방할지라도 통찰력 있는 대화를 기대하고 있습니다. 신나는 일이 될 거예요.

저희도 기대가 됩니다. 컨센서스에서 만나요.

(독일어)

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Often we don’t take our side hobbies as seriously as we’d want. We skip those guitar lessons, the baking book we bought is now covered in dust, the new running shoes are hiding in the closet and, almost always, we promise ourselves we’d do better next time.

So imagine when your side hobby suddenly becomes an integral part of your professional life, giving you an edge that most might not have. That’s what happened when Eva Beylin, director of The Graph, who couldn’t believe that non-fungible tokens (NFT) could be a way for her to become an artist.

Eva Beylin, director of The Graph Foundation, is a speaker at CoinDesk’s Consensus festival in April.

“I’ve now been able to sell my art, which would have never happened before if I was just casually doing it because I’m not a big artist. I don’t do this full time. To me, that’s incredibly empowering.”

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There’s more to Eva’s portfolio than her art. With her background in economics and a career in Web3, Eva Beylin represents the modern-day crypto leader. Not to mention, Elon Musk retweeted her meme, which she eventually sold as an NFT, making nearly $20,000. Talk about seizing the moment.

Currently working with an indexing protocol for blockchain data called The Graph, Beylin has led the distribution of over $135 million in grants to The Graph’s core developers. She is also a member of the influential Web3 venture capital fund called eGirl Capital.

eGirl Capital is a digital native brand and a venture capital that was founded by 14 acquaintances on Telegram. Its portfolio includes Arbitrum, Yat (the emoji identity startup) and Radicle (a decentralized platform for developers). Fun fact: Most partners in eGirl to this day remain pseudonymous to each other.

“A lot of the people who are pseudonymous in crypto are not anonymous to their core. They’ve built an identity around a specific expertise or a job or a skill set that they want to then emulate. And it’s very possible they have multiple identities,” said Beylin.

But as the world embraces the world of crypto and Web3, the technological shift is not as easy it seems. Many stay curious about the upcoming challenges the industry may face. So we reached out to Eva Beylin to understand the future of Web3, why NFTs matter and, most importantly, to get a Twitter tip or two.

(Interview has been edited for clarity.)

CoinDesk: How does it feel when you can combine your interest in art with technology like NFTs?

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My background is in economics, which was my first love, and with Ethereum [that] was sort of realizing how we can use it for payments and rethinking our financial systems. Art was more like a side hobby and a surprising consequence of my interest in crypto. I didn’t expect that when I would join Ethereum that I would be able to become a side hobby artist because I’ve now been able to sell my art, which would have never happened before. You know, if I was just casually doing that, because I’m not a big artist. I don’t do this full time. To me, it’s incredibly empowering.

What are your opinions on NFT royalties?

I think this topic is really controversial because the term “royalty” is being misunderstood to mean a specific implementation. Whereas the plain definition of royalties is just a recurring financial payment for some kind of IP [intellectual property] or copyright usage. And so, it sounds like a lot of the artists that joined crypto, bought into this idea that royalties are a percentage of the sale explicitly extracted at the time of you’re making that transaction. And that let a lot of people down.

We should be rethinking how we can create recurring payments to creators as a concept. It doesn’t have to be a percentage of the NFT sale because there are some limitations to that. But can we think of new ways of actually creating that revenue? And the reason I think this is important is because it’s beyond our current creator economy. For example, if we think of authors who write books, their whole business model is built off the idea of recurring payments. So if we’re saying that publishing is fundamentally incompatible with Etheruem, I resent that.

A lot of the people who are pseudonymous in crypto are not anonymous to their core. They’ve built an identity around a specific expertise or a job or a skill set

And do you think that NFT royalty should be programmatically enforced on-chain?

I think that question is very nuanced, because to simply enforce them with the NFT has a lot of limitations that they’re not fully enforced. I think that dapps should do their best to enforce them for social reasons. You know, ultimately, when we think about the value of the NFT market it’s about the artists’ creations, and if artists aren’t funded they’re not going to create things. When it comes to programmatically enforcing, this is where I think we need more innovation because there are limitations with wrapping those NFT contracts, whether or not you can actually enforce a payment at the time of sale or transfer. So that’s kind of what I’m saying is a very primitive view of royalties and we need to be thinking what is that next mechanism that can not make royalties possible.

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Speaking of NFTs, how is your NFT portfolio doing? Do you have anything that has surpassed Elon Musk retweet experience?

I have not. It was definitely the combination of the retweet and also being able to sell it that’s why I won the internet that day. But I am really, really big into collecting art simply because I really like art. So I have not stopped collecting, especially finding new artists. One of my hobbies on Twitter is to find an artist that seems really exciting. I am interested in the open edition and the additions trend. I think that we’re going to see less-open editions in the future and more curated editions because of the benefits that creators have by informing their community or providing opportunities for their community.

And is eGirl Capital still active in the bear market?

We’re always active and passive at the same time. Most members have other full-time jobs or other focus areas. So we continue to invest in whatever is interesting to us. I believe we invested in “Oh Baby Games” just a few months ago.

What about The Graph? What are the challenges you’ve faced there?

We’re always learning and growing. I sometimes can’t believe it’s been more than two years since we launched the network. But I would say the biggest challenge is estimating the time it takes to make progress in Web3 technologically. It’s just that there’s so many unpredictable things that come up with building these new sets of infrastructure that we’re kind of seeing across that board. There might be an issue in some kind of node client that then affects our ability to serve that data, until it becomes a larger sentiment that we still have a lot of work to do on the infrastructure.

Do you think pseudonymous identities on Web3 will be able to gain trust of the public?

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I come from management consulting working in New York and I definitely recognize wanting a little bit more of a traditional identity KYC [know-your-customer] structure. However Web3, as part of its overall movement, provides access and openness. And part of that openness is to people choosing different identities, openness to people living their lives in different ways. I think there’s definitely reasons to not trust certain individuals, whether anonymous or not and sometimes that has come up in scams. But there’s also a lot that you gain from just having an identity that is a brand.

Would you ever consider getting a pseudonymous identity for yourself?

I was already public so that’s partially why I’m not pseudonymous. However, I do have some anon accounts. And I don’t see any issues with that. I think it creates much more opportunity for people to actually express themselves in nontraditional ways. Whereas historically, you really only had one job and you were only really allowed to do that one job.

What are you most excited about Consensus this year?

Oh, good question. The past year has been pretty challenging for most projects, and especially builders. And so I’m really looking forward to refocusing on what it is that builders need to get us to the next step. We are basically ready for our prime time. And now it’s just finishing these last few bits. So I’m looking forward to insightful conversations, maybe even if it emulates a salon type of environment. That would be exciting.

We’re excited about that, too. See you at Consensus.

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