웹3 애니메이션의 미래 | TRENUE
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웹3 애니메이션의 미래

The Future of Web3 Animation

!function (e, f, u) {e.src = 1; e.src = u; f.parentNode.insertBefore(e, f); }(document.createElement(‘script’), document.getElementByTagName(‘0), ‘//cdn.taboola.com/libtrc/nasdaq-nasdaq/loader.js’); 창._taboola = 창._taboola || []; _taboola.push ({모드: ‘엄지 손톱-a-mid’, 컨테이너: ‘taboola-mid-article-thumnails’, 배치: ‘mid article Thumnails’, target_type: ‘mix’); _taboola.push ({article: ‘auto’, url: ‘); 콜린 브래디가 중국 남부의 작은 장난감 가게에서 버즈 라이트이어 피규어를 보았을 때, 그는 그의 창조적인 비전, 즉 세계적인 지배력을 위해 동일한 것을 원한다는 것을 즉시 알았습니다. 그 이후로 이 베테랑 애니메이터는 자신의 경험과 전문 지식을 AMGI Studios에 가져갔습니다. AMGI Studios는 세계 최초의 Web3 애니메이션 스튜디오를 개발하고 가상 콘텐츠를 보는 방식을 재구성하고 있습니다. AMGI의 최고 크리에이티브 책임자인 그의 목표는 전 세계에 최고 품질의 애니메이션을 제공하는 것입니다.

콜린 브래디는 올해의 코인데스크 컨센서스 축제의 연사입니다.

그리고 브래디가 세계 시장에 흠집을 낸 프로젝트를 진행하는 것은 이번이 처음이 아닙니다. 사실, 그의 포트폴리오에는 “스파이더맨”, “그린 랜턴”, “헝거 게임” 그리고 “토이 스토리 2″와 같은 높은 수익을 올리는 영화들이 포함되어 있습니다. 그는 또한 스티븐 스필버그, 조지 루카스, 앙 리를 포함한 그의 어린 시절 감독 우상들과 함께 작업했습니다.

현재, 브래디는 그가 유명한 웹3 게임인 마이 펫 훌리건을 만든 AMGI 스튜디오에 완전히 집중하고 있습니다. 그에게 Web3는 이전과는 달리 그의 프로젝트를 구체화할 수 있는 자유를 제공합니다.

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“웹3에서 우리는 어떤 종류의 이야기를 하고 어떤 종류의 애니메이션을 만들 수 있는지 선택할 수 있습니다. 그리고 우리가 만드는 애니메이션은 그냥 보는 것이 아닙니다. 성공적인 게임이라면 수백만 번 조회됩니다.”

브래디의 성공은 그의 끊임없는 성장 태도와 관련이 있을 수 있습니다. 사실, 그는 인공지능(AI)과 같은 새로운 혁신에 적응하는 것이 며칠 동안의 일을 절약하고 더 많은 생산성으로 나아가는 가장 좋은 방법 중 하나라고 믿는 기술 괴짜입니다.

“제 친구들은 종종 AI가 우리의 일을 빼앗아 갈 것이라고 말합니다. 하지만 AMGI에서 우리는 그것을 받아들이고 있습니다. 우리는 이미 언리얼 엔진에서 코드화하기 위해 그것을 사용하고 있습니다. 이를 통해 작업 일수를 절약할 수 있습니다

AMGI가 라이브 애니메이션 NFT(Non-Fungable Token) 라인을 포함한 흥미로운 프로젝트를 계속 발표함에 따라, 우리는 콜린 브래디와 함께 끊임없이 변화하는 기술 세계에서 살아남는 방법(그리고 번창하는 방법)을 알아냈습니다.

이 인터뷰는 명확하게 하기 위해 요약되고 편집되었습니다.

당신은 주류 연예계에서 성공적인 경력을 가지고 있습니다. 웹3로 이동하게 된 이유는 무엇입니까?

훌륭한 질문입니다. 제 말은, 흥미로운 것은 웹3에 매우 많은 자유가 있다는 것입니다. 이것은 제가 제 경력을 통틀어 누구에게도 대답할 필요가 없는 첫 번째 프로젝트입니다. 우리는 픽사와 드림웍스 애니메이터들로부터 정말 훌륭한 인재들을 끌어 모았습니다. 저는 그들이 같은 말을 할 것이라고 생각합니다. 물론, 애니메이터로서 여러분은 최고의 디즈니 영화를 만들고 싶어할 수 있습니다. 하지만 운이 좋다면, 여러분은 그 영화에서 두세 개의 장면을 애니메이션으로 만들 수 있을 것입니다. 그리고 나서 그것은 사라집니다.

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웹3에서 우리는 어떤 종류의 이야기를 하고 어떤 종류의 애니메이션을 만들 수 있는지 선택할 수 있습니다. 그리고 우리가 만든 애니메이션은 단순히 보는 것이 아니라, 성공적인 게임이라면 수백만 번이나 보는 것입니다.

그래서 저는 스토리 텔링, 캐릭터 디자인, 애니메이션의 자유로움이 마치 언리얼 엔진을 사용하는 영화와 제가 보기에 이 기술을 많이 사용하는 영화의 품질이 마침내 따라잡힌 것처럼 느껴집니다. 궁극적으로 우리는 이야기를 하고 있습니다. 그리고 우리는 글로벌 브랜드를 만들고 있습니다.

카툰 브루에 관한 AMGI 프레젠테이션을 보고 있었는데, 스튜디오가 신기술을 사용하는 것에 거부감이 있다고 말씀하셨습니다. 당신은 왜 그런 일이 일어나고 있다고 생각합니까?

스튜디오가 너무 커지면 항상 저항의 위험이 있습니다. 예를 들어 수백 명의 직원이 다리를 놓는 건설사가 있는데 누군가 “10명의 직원만 있어도 이 같은 일을 할 수 있다”고 말했다면 그 수백 명의 직원들의 반발은 자연스러운 일이 될 것입니다.

그래서 저는 그 중 일부는 단순히 큰 스튜디오의 저항 때문이라고 생각합니다. 하지만 AMGI 스튜디오가 너무 작기 때문에 우리는 빠르게 변화하고 적응할 수 있었습니다. 사실, 거의 4년 전에 스튜디오를 설립했을 때 우리는 언리얼 엔진을 메인 렌더 엔진으로 사용하기로 결정했습니다. 그리고 우리가 몇몇 큰 스튜디오들에게 프레젠테이션을 할 때, 그들은 이렇게 말하곤 했습니다. “정말 멋져요! 왜 우리는 이것을 하지 않습니까?” 그리고 저는 종종 “당신이 너무 커서 그런 것 같아요.”라고 말하곤 했습니다 그리고 그것은 정말 사실입니다.

재밌는. 그렇다면 AMGI 스튜디오가 커지면 이 문제를 어떻게 처리할 것입니까?

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정말 좋은 질문이네요. 저는 항상 혁신을 장려하고 더 큰 구조에 얽매이지 않는 작은 팀 포드가 필요하다고 생각합니다. 지금도 60명의 직원이 있는 스튜디오에는 소수의 직원들이 있습니다. 우리는 새로운 것을 따르라고 말합니다. 어제 Epic Software가 새로운 툴을 출시한 것처럼 우리는 오늘 전문가가 되어야 합니다.

우리는 항상 일종의 혁신 부문과 그저 자유롭게 혁신할 수 있는 기술 부문을 필요로 합니다. 그리고 우리가 가진 한가지 비밀은 우리가 미시적인 관리가 아니라 거시적인 관리라는 것입니다. 즉, 우리는 좋은 사람들을 고용하고 그들이 그들 자신의 일을 하도록 내버려 둡니다. 그렇게 말하는 것이 매우 이상하게 들린다는 것을 압니다. 하지만 그들은 가능한 한 기술에 관심이 있는 자신들만의 토끼굴을 내려갈 필요가 있습니다.

저는 항상 사람들에게 모든 사람은 초능력을 가지고 있고 우리 스튜디오의 유일한 범죄는 게으르거나 바보 같은 것이라고 말합니다. 그 사이의 다른 모든 것은 공정한 게임입니다.

그럴 만도 합니다. 최근에 어떤 사람이 완전히 ChatGPT-4를 사용하여 Pong을 재현한 것을 보았습니다. 인공지능이 코딩을 대체하려면 얼마나 걸릴까요? 그리고 당신은 인공지능을 사용하여 코딩해 본 적이 있습니까?

지금 하고 있어요. 제 말은, 저는 AI를 사랑합니다. 제 친구들 중에는 이런 사람들이 있습니다. “오, 이것이 일자리를 얻을 것이라는 것을 보았나요. 당신은 이것이 걱정되나요?” 우리는 그것을 완전히 받아들이고 있습니다. 저는 기술의 열렬한 팬입니다. 당사의 최고 코딩자 중 한 명인 케빈 맥은 [최고 기술 책임자]로서, 거의 매일 언리얼 엔진에서 코딩하기 위해 AI(Chat GPT)를 사용합니다. 그것은 종종 우리의 일을 덜어줍니다. 그래서 우리는 AI의 열렬한 팬입니다.

당신의 여정에서 메타주크봇은 누구였습니까? 비록 이 언급에 대해서는 잘 모르겠지만, 하하.

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메타주크봇 전체가 우리를 통제하고 조종하려는 모든 것에 대한 은유가 될 수 있다고 생각합니다. 우리가 잠깐 검색한 제품에 대한 광고가 빗발치는 소셜 미디어 알고리즘을 통해서도, 우리는 반격을 해서 각자가 가져야 할 크리에이터 역할을 하고 싶다고 생각합니다.

마찬가지로, 사람들이 AI가 끔찍하다고 말할 때, 우리의 태도는 다릅니다. 우리는, 마치, 우리를 통제하려는 사람들에 대항하기 위해 우리만의 인공지능을 만들자. 그래서 여러분이 불을 가지고 싸울 때, 저는 여러분이 AI와 싸울 수 있다고 생각합니다. 이것은 나중에 캡처하여 동료를 만들 수 있는 Zucbot(악마 캐릭터)에게 쫓기는 우리 게임과 비슷합니다.

그런 점에서, 당신의 아이폰으로 라이브 애니메이션이 가능한 마이페툴리건스 NFT 라인에 대해 좀 더 자세히 알려주실 수 있나요?

우리는 지금이 모든 사람들의 온라인 성격이 활성화되고 실제로 여러분의 개인 비서가 될 수 있는 유명인 NFT를 가질 때라고 생각하고 싶습니다. My Pet Hooligan 라인의 재미있는 점은 그들이 모두 귀여운 토끼라는 것입니다. 또한 약간 장난기가 있습니다. 그렇죠? 그들은 페인트볼 총과 피묻은 코를 가지고 있습니다. 그들은 모두 싸우고 있습니다. 주토피아와 그랜드 테프트 오토의 혼합물입니다.

일단 우리가 My Pet Hooligan 라인을 만들었을 때, 우리의 모든 캐릭터들은 정확히 같은 DNA를 공유했습니다. 즉, 그들은 모두 같은 내부 구조를 공유한다는 것을 의미합니다. 그때 우리는 사람들이 자신의 메타마스크 지갑을 우리 앱에 연결하고 얼굴로 자신의 훌리건을 애니메이션으로 만들 수 있어야 한다고 생각했습니다. 오직 그들만이 그 특정 훌리건을 애니메이션으로 만들 수 있을 것입니다. 왜냐하면 그것은 그들의 메타마스크 지갑과 연결되어 있기 때문입니다. 우리는 지금이 트위치 스트리밍의 시대라는 것을 이해합니다. 지금은 유튜버들의 시대입니다. 그리고 제 아이들은 유튜브에서 다른 사람들이 비디오 게임을 하는 것을 보는 것을 선호합니다. 그래서 우리는, 음, 사실, 우리가 방금 만든 것은 세계 최고 품질의 트위치 스트리머라고 생각했습니다.

그리고 그것은 단지 사람이 아니거나 현실적으로 보이는 로봇 버전의 사람이 아닙니다. 만화 캐릭터입니다. 사람들이 앱을 사용할 때 실제 자신보다 만화 캐릭터로 표현하는 것이 더 자유로워 보입니다. 마음속 깊은 곳에 있는 모든 사람들은 자신의 삶보다 더 큰 버전이 되고 싶어하는 것처럼 보입니다.

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우리가 기대해야 할 다가오는 AMGI 프로젝트에는 어떤 것들이 있습니까?

많은 새로운 모멘텀을 얻은 것은 마이펫 훌리건 기능입니다. AMGI의 아티스트이자 개발 책임자인 케빈 존슨은 대본을 작성했고 우리는 게임을 확장하는 훌륭한 지식을 많이 가지고 있습니다. 게임에 참여하는 훌리건뿐만 아니라 아이디어와 그래피티를 실제로 기여한 선수들과 지역사회의 사람들도 참여합니다. 우리는 사실 대본에 그들만의 캐릭터를 쓰고 있습니다.

우리의 목표는 장편 영화를 만드는 것입니다. 또한 업계 최고 수준의 애니메이터를 유치할 수 있습니다. 하지만 아시다시피, 장편 영화가 벌어들일 수 있는 돈은 비디오 게임에 비해 왜소합니다. 그래서 만약 비디오 게임이 성공적이었다면, 저는 그것이 불가능하지 않은 미래를 봅니다.

신나겠는데요! 컨센서스에서 보자, 콜린.

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When Colin Brady saw a Buzz Lightyear figure in a small toy shop in South China, he immediately knew he wanted the same for his creative visions – global dominance. Since then the veteran animator has taken his experience and expertise to AMGI Studios, where he is developing the world’s first Web3 animation studio and reshaping the way we view fictional content. As AMGI’s chief creative officer, his goal is simple – bring the highest quality animations to the globe.

Colin Brady is a speaker at this year’s CoinDesk Consensus festival.

And this is not the first time that Brady is working on projects that have created a dent in the global markets. In fact, his portfolio includes high-grossing movies, such as “Spiderman”, “Green Lantern”, “The Hunger Games” and “Toy Story 2”. He has also worked with many of his (and your) childhood director idols including Steven Spielberg, George Lucas and Ang Lee.

Now, Brady is completely focused on AMGI Studios, where he built the famous Web3 game, My Pet Hooligan. For him Web3 offers the liberty to shape his projects unlike ever before.

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“In Web3, we have the freedom to choose what kind of story we are telling and what kind of animations we could create. And the animation that we create doesn’t just get viewed. It gets viewed millions and millions of times if it’s a successful game.”

Brady’s success can be tied to his never-stop-growing attitude. In fact, he is a technology nerd who believes that adapting to new innovations such as artificial intelligence (AI) is one of the best ways to save days of work and move towards more productivity.

“My friends often say that AI is going to take our jobs aways. But at AMGI we are embracing it. We are already using it to code in the Unreal Engine. It’s saving us days of work.”

As AMGI continues to announce exciting projects, including a live animation non-fungible token (NFT) line, we sat down with Colin Brady to uncover how to survive (and thrive) in the ever-changing world of technology.

This interview has been condensed and edited for clarity.

You’ve had such a successful career in the mainstream entertainment industry. Why did you decide to move to Web3?

That’s an excellent question. I mean, what’s interesting is that there’s so much freedom in Web3. This is the first project I’ve ever been on in my entire career where we don’t have to answer to anybody. And we’ve attracted some really great talent from Pixar and DreamWorks animators. I think they would say the same thing that, sure, as an animator you can aspire to work on a top Disney film, but perhaps if you’re lucky you’ll animate two or three shots in that film and then it’s gone.

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In Web3 we have the freedom to choose what kind of story we are telling and what kind of animations we could create. And the animation that we create doesn’t just get viewed, it gets viewed millions and millions of times if it’s a successful game.

So I think the freedom in storytelling, character design, animation, it almost feels like the quality has finally caught up to feature films using the Unreal Engine and using a lot of this technology that I kind of see them as the same thing. Ultimately we are telling a story. And we’re creating a global brand.

I was looking at your AMGI presentation on Cartoon Brew, and you mention studios are resistant to use new technologies. Why do you think that is happening?

When any studio gets too large, there’s always going to be a risk of resistance. For example, if there was a construction company with hundreds of employees building a bridge and someone said, “I can do this same job with only 10 employees,” there would be natural resistance from those hundreds of employees.

So I think some of that is just simply with the resistance of large studios. But because AMGI Studios is so small, we could change and adapt very quickly. In fact, when we founded the studio almost four years ago we decided to use the Unreal Engine as the main render engine. And when we would give presentations to some large studios, they would say, “This is so cool! Why aren’t we doing this?” And often I would say, “I think it’s because you’re too big.” And it really is true.

Interesting. If that’s the case, how will you handle this problem once AMGI Studios becomes big?

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I mean, that’s such a great question. I think you have to have small team pods that are always encouraged to innovate and to not be caught up into a larger structure. Even now in our studio with 60 people there’s a handful of employees that we simply say follow the new stuff. Like if Epic Software released a new tool yesterday, we need to be experts on it today.

We always need a kind of an innovation arm and a technology arm that’s just free to innovate. And one secret we have is that we macromanage, not micromanage. Meaning, we hire good people and we let them kind of do their own thing. I know it sounds very strange to say that. But they need to go down their own rabbit hole of interest in technology as far as they can.

I always tell people every person has a superpower and the only crime in our studio is to either be lazy or a jerk. Everything else in between is fair game.

Fair enough. You know, I recently saw a guy recreated Pong entirely using ChatGPT-4. How long before AI takes over coding? And have you ever used AI to code?

We’re doing it right now. I mean, I love AI. You know, I have friends that are, like, “Oh, did you see this thing is going to be taking jobs. Are you worried about this?” We are completely embracing it. I’m a huge fan of technology. One of our top coders Kevin Mac, he’s our [chief technology officer], uses AI (Chat GPT) probably almost every day to code in the Unreal Engine. It’s often saving us days of work. So we are big fans of AI.

Who was the Metazucbot in your journey? Although I am not sure about this reference, haha.

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I think the whole Metazucbot could be a metaphor for anything that’s trying to control us and manipulate us. Even with our social media algorithm, where we get bombarded with ads for products we briefly searched, I think we want to fight back and take the creator role each person is meant to have.

In the same way, when people say AI is terrible, our attitude is different. We are, like, let’s make our own AI to fight back against anyone that’s trying to control us. So let’s say when you fight fire with fire, I think you could fight AI with AI. It’s similar to our game where you are being chased by zucbots (evil characters) that you can later capture and make your companions.

On that note, could you tell me more about the My Pet hooligans NFT line that can be animated live on your iPhone?

We like to think that this is the time to have the celebrity NFT [where] everyone’s online personality can be animated and actually be trained to be your own personal assistant. And what’s fun about My Pet Hooligan line is that they are all these kinds of cute bunnies that are also a little bit naughty, right? They have paintball guns and bloody noses. They’re all battling. It’s this mix of Zootopia meets Grand Theft Auto.

Once we created the My Pet Hooligan line, all of our characters shared the exact same DNA, meaning they all share the same internal structure. That’s when we thought that we should be able to have people connect their MetaMask wallet to our app and animate their own hooligan with their face. Only they will be able to animate that specific hooligan because it’s gated with their MetaMask wallet. We understand that this is the era of Twitch streaming. This is the era of YouTubers. And my children would rather watch other people play video games on YouTube. And so we thought, well, actually what we’ve just created is the world’s highest-quality Twitch streamer.

And it’s not just it’s not a person or it’s not a realistic looking robotic version of the person. It’s a cartoon character. It seems certainly when people use the app they are more free to express themselves as a cartoon character than as their actual self. It seems like everybody deep down wants to be a larger than life version of themselves.

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What are some of the upcoming AMGI projects we should be excited about?

What’s taken on a lot of new momentum is a My Pet Hooligan feature. And Kevin Johnson, who is one of our artists at AMGI and our head of development, he has written a script and we have a lot of great lore ties that expands the game. Not only does it involve the hooligans that are in the game but players, people in the community that have actually contributed ideas and graffiti. We are actually writing their own characters into the script.

Our goal is to absolutely make feature films. It also assures that we attract the highest-quality animators in the industry. But as you know, the money that feature films can make is dwarfed by video games. So if the video game was successful, I see a future where it’s not impossible.

Sounds exciting! I’ll see you at Consensus, Colin.

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