EU Metaverse Strategy Set to Examine Privacy, Competition and Rights
지난 9월 우르술라 폰 데어 레이엔 위원장이 연례 연설의 일환으로 처음 발표한 가상 세계에 대한 정책 논문은 최대한 연기되었습니다. EU 집행위원들은 다음 주 화요일에 그것에 동의할 예정입니다; 조만간 그들은 EU 국정연설의 다음 판을 위한 준비에 뛰어들 것입니다.
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위원회는 이전에 이 제안이 공식적인 법안을 제안하기보다는 정책 문제를 논의하는 입법적이지 않을 것이라고 제안했지만, 앞으로 더 강력한 조치를 취할 수 있는 길을 제시할 수도 있습니다.
브뤼셀에 기반을 둔 웹사이트 및 연구 이니셔티브인 메타버스 EU의 편집자 패트릭 그레이디는 메타버스 전략은 “무엇인가의 시작이며 의제를 설정합니다”라고 말했습니다. “기계가 한번 움직이면 정말 멈추지 않습니다.”
컨설팅 회사 Fourtold의 기술 실무도 이끄는 Grady는 이해관계자 동맹을 약속하고 책임 규칙을 재해석하는 데 그쳤지만 앞으로 더 많은 것이 필요하다는 것을 증명했고 2021년에 AI 법안이 뒤따른 위원회의 인공지능에 대한 2018년 전략을 지적합니다.
그것은 기회뿐만 아니라 위험도 가져옵니다. 명확한 규제 프레임워크는 종종 업계에서 환영받지만 AI와 같은 분야의 EU 규칙은 논란의 여지가 있는 것으로 입증되었습니다. 명목상으로는 자동차나 냉장고와 같은 연결된 객체에 의해 수집된 정보를 관리하는 것과 관련이 있지만 일부 Web3 지지자들은 스마트 계약을 효과적으로 불법화할 수 있다고 우려하고 있는 블록의 최근 데이터 법의 예를 보면 의도하지 않은 결과가 항상 발생할 가능성이 있음을 알 수 있습니다.
유럽의 가치관위원회는 메타버스가 차별, 안전 및 데이터 제어와 같은 주제를 명시하는 “유럽적 가치”를 포함할 필요가 있다고 말했습니다. 티에리 브르타뉴 위원장의 블로그와 위원회의 후속 자문은 웹3가 이전과 마찬가지로 경쟁을 억압하는 거물들에 의해 지배될 수 있다는 더 즉각적인 EU 두려움을 암시했습니다.
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여기에는 낯익은 얼굴들도 포함될 수 있습니다. Facebook은 보다 몰입적인 경험으로 전환하면서 메타(Meta)라는 브랜드를 변경했으며, Apple(AAPL)의 공간 이동은 혁신적인 것으로 판명될 수 있습니다.
4월 청문회에서 메타의 EU 공공 정책 책임자 알렉산드라 코지크는 기술이 일자리에 미치는 영향, 차별 및 조직 범죄에 의한 남용에 이르기까지 다양한 주제에 관심이 있는 의원들로부터 교차 질문을 받았습니다.
코지크는 유럽의회 법무위원회 위원들에게 “메타버스는 한 회사가 구축할 단일 제품이 아닙니다,”라고 말했습니다. “그것은 크고 작은 회사들이 다양한 이해관계자들에 의해 구축될 플랫폼, 기술 및 제품의 집합입니다.”
위원회는 메타가 그 확고함에서 유일하지는 않더라도 가장 밝은 별이 되려고 노력하는 것에 대해 종종 비난을 받아왔다는 점에서 그러한 유사성에 대해 회의적일 수 있습니다. 문법은 EU 집행부의 실제 생각에 대한 단서를 제공할 수 있다고 그래디는 지적합니다.
인터넷과 마찬가지로 메타버스의 전체 요점은 단편화되지 않은 단일 공간이라는 것입니다. “사일로 메타버스는 EU가 피하려고 하는 거의 상황입니다.”라고 Grady는 말했습니다.
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그러나 위원회의 자체 논문은 가상 세계에 관한 것으로, 여러 개의 다양한 문서로, 메타는 여러 개의 벽으로 둘러싸인 정원 중 하나일 수 있음을 시사합니다. 반면 브르타뉴는 메타버스와 다른 메타버스에 대해 모두 이야기합니다.
한 가지 해결책은 Meta와 같은 개발자들이 공통된 국제 표준 내에서 작동하도록 하는 것입니다. 하지만 그래디가 지적했듯이, EU 자체의 독점 금지 규칙은 때때로 방해가 될 수 있습니다. 왜냐하면 어떤 그룹의 경쟁자도 카르텔로 취급될 수 있기 때문입니다.
권리/h1>디지털 분야의 일부 사람들은 위원회가 발표할 수 있는 어떤 것이든 기회를 보고 있습니다.
로비 단체인 DigitalEurope의 대변인은 이메일 성명을 통해 코인데스크에 “가상 세계는 점점 더 현대적인 디지털 산업의 일부가 되고 있으며 이는 유럽이 우수한 분야이기 때문에 이를 지원하는 전략을 보고 싶다”며 저렴한 온라인 직업 교육, 가상 공장 및 전력망과 같은 가능성을 언급했습니다.
하지만 메타버스가 제기한 법적 문제는 기본권을 포함해 훨씬 더 많습니다.
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조슈아 페어필드 워싱턴 리 대학 법학 교수는 지난 4월 의원들에게 “가상 세계에 대한 개인 재산 이익은 온라인 약관의 미세 인쇄로 인해 근본적으로 훼손된다”고 말했습니다. “메타버스 최종 사용자 사용권 계약은 우리가 당연하게 여기는 많은 사회적 규칙을 대체하기 위해 이 동의 개념에 따라 행동하기 때문에 미국 헌법을 능가합니다.”
이러한 근본적인 문제를 어떻게 처리할 것인지에 대해서는 특히 메타버스가 자신의 규칙서가 필요할 정도로 새로운 것인지에 대해서는 여전히 열띤 논쟁이 계속되고 있습니다.
메타는 EU의 협의에 대한 답변에서 지속적으로 적용되는 기존 온라인 법률을 인용하며 “메타버스는 규제 공백 상태에서 구축되지 않고 있습니다”라고 말했습니다. “메타버스가 계속 진화함에 따라 시간이 지남에 따라 새롭고 독특한 문제가 발생하는 한, 우리는 위원회가 증거 기반 정책 개발을 사용하여 사례별로 새로운 입법 격차를 해결할 것을 요청합니다.”
헤드셋 및 안경과 같은 잠재적으로 침입할 수 있는 기술에 얼마나 의존하는지를 고려할 때, 다른 사람들에게 가상 세계는 단계적 변화입니다.
확장된 현실 기술은 “인권에 상당한 위험을 초래한다”며 정부와 기업에 의해 “사람들의 생각과 감정까지 침투하는 민감한 데이터 수집과 유비쿼터스 감시를 향한 행진을 계속할 수 있다”고 온라인 권리 운동가인 전자 프런티어 재단의 상담 대응이 말했습니다.
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당신의 일반적인 암호 팬에게 이 중 어떤 것이 문제가 됩니까? 위원회 자체 공동 연구 센터의 예측이 실현된다면 가능할 것 같습니다.
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이는 온라인 가상 세계가 Web2를 지배하게 된 중앙 집중식 구조와는 근본적으로 다른 사고 방식을 필요로 한다고 믿는 사람들의 귀에 음악이 될 것입니다. 그것은 또한 메타버스 규제가 암호권에 위험을 수반한다는 것을 의미합니다.
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The European Commission’s metaverse strategy due next week is delayed and won’t have real teeth – but there are real policy concerns about how virtual worlds will cope with policy issues like property rights, technological standards and privacy.
First announced by Commission President Ursula von der Leyen as part of an annual address made back in September, a policy paper on virtual worlds has been put off as long as it could be. EU commissioners are due to agree to it next Tuesday; any later and they’d be running into preparations for the next edition of the State of the EU speech.
The commission has previously suggested the proposal won’t be legislative, discussing the policy issues rather than proposing a formal bill – but it might point the way towards stronger action in future.
The metaverse strategy is “the start of something, it sets the agenda,” said Patrick Grady, editor of Brussels-based website and research initiative Metaverse EU. “Once the machine gets moving it doesn’t really stop.”
Grady, who also leads the technology practice at consultancy Fourtold, points to the commission’s 2018 strategy on Artificial Intelligence – which, though it did little more than promise a stakeholder alliance and reinterpreted liability rules, proved the portent of more to come, and an AI bill followed in 2021.
That brings risks as well as opportunities. A clear regulatory framework is often welcomed by the industry, but EU rules in areas such as AI have proved controversial. The example of the bloc’s recent Data Act – nominally concerned with governing information gathered by connected objects like cars or fridges, but which some Web3 proponents worry could effectively make smart contracts illegal – shows there’s always the chance of unintended consequences.
European values
The commission has said the metaverse will need to embed “European values” – with officials specifying topics like discrimination, safety and data controls. A blog by Commissioner Thierry Breton, and a subsequent consultation from the commission, hinted at a more immediate EU fear – that Web3, like its predecessor, could be dominated by big players that squash competition.
That may include some familiar faces. Facebook has rebranded itself Meta (META) as it pivots towards a more immersive experience, and Apple’s (AAPL) move into the space could prove transformative.
At an April hearing, Meta’s EU Public Policy Director Aleksandra Kozik was cross-questioned by lawmakers interested in topics ranging from the impact of the technology on jobs, discrimination, and abuse by organized crime.
“The metaverse is not one single product that will be built by one company,” Kozik told members of the European Parliament’s Legal Affairs Committee. “It is a constellation of platforms, technologies and products that will be built by many different stakeholders, by companies big and small.”
The commission may be skeptical of such analogies, given that it has often taken Meta to task for trying to be the brightest, if not the only, star in its firmament. Grammar might offer a clue as to the EU executive’s real thinking, Grady points out.
As with the internet, the whole point of the metaverse is that it’s a single unfragmented space – “siloed metaverses is almost the situation the EU’s trying to avoid,” Grady said.
Yet the commission’s own paper is about virtual worlds, plural – suggesting Meta’s might be one of several separate walled gardens – while Breton talks about both the metaverse, and about different metaverses.
One solution is to ensure that developers like Meta work within common international standards. But, as Grady points out, the EU’s own antitrust rules can sometimes stand in the way, since any grouping of supposed competitors is liable to be treated as a cartel.
Rights
Some in the digital sector see an opportunity in whatever the commission might announce.
“Virtual worlds are increasingly part of a modern, digital industry and this is where Europe excels, so we’d like to see a strategy that aims to support this,” a spokesperson for lobby group DigitalEurope told CoinDesk in an emailed statement, citing possibilities like cheaper online job training, and virtual factories and power grids.
But there’s plenty more legal quandaries raised by the metaverse – including basic rights.
“Personal property interests in virtual worlds are radically undermined” by the fine print in online terms and conditions, Joshua Fairfield, a law professor at Washington and Lee University, told lawmakers back in April. “The metaverse end-user license agreement beats the United States Constitution, because it acts under this concept of consent to replace many of the social rules that we take for granted.”
How to deal with those fundamental problems remains hotly debated – and, in particular, whether the metaverse is really so new that it needs its own rulebook.
“The metaverse is not being built in a regulatory vacuum,” Meta said in its response to the EU’s consultation, citing existing online laws that continue to apply. “To the extent that any novel or unique issues arise over time as the metaverse continues to evolve, we call upon the Commission to address any emerging legislative gaps on a case-by-case basis, using evidence-based policy development.”
For others, virtual worlds are a step change, given how much they rely on potentially invasive technology such as headsets and glasses.
Extended reality tech “poses substantial risks to human rights” and “could continue the march towards ever-more-invasive sensitive data collection and ubiquitous surveillance” by governments and corporations, even going into people’s thoughts and emotions, said a consultation response by online rights activists the Electronic Frontier Foundation.
Does any of this matter for your average crypto fan? It likely will do, if the predictions of the commission’s own Joint Research Centre come true.
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“Blockchain and cryptocurrencies are likely to be the technological building blocks of a decentralized infrastructure” that underpins the metaverse, a JRC report published Monday said.
That will be music to the ears of those who believe online virtual worlds require a radically different way of thinking than the centralized structures that came to dominate Web2. It also means metaverse regulation carries a risk for the crypto sphere.
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