바비는 메타버스이다 | TRENUE
[프리미엄]크립토뉴스

바비는 메타버스이다

Barbie Is a Metaverse

바비 인형은 가상 현실 헤드셋과 같습니다. 둘 다 플라스틱으로 만들어졌습니다. 둘 다 대량 생산된 소매 제품입니다. 그리고 둘 다 소비주의라는 이름으로 그들로부터 절대적인 쓰레기를 판매해왔습니다. 그러나 또한, 둘 다 인간이 우리의 삶에서 더 큰 의미와 충족을 추구하기 위해 우리의 물리적인 존재의 한계를 초월하고 제조된 세계를 탐구하는 능력을 발견한 관문입니다.

이러한 세계를 방문하는 사람들은 그들이 누구였든 아니든 간에 누구든 또는 그들이 원하는 모든 것이 될 수 있습니다. 그리고 VR이 사용자들을 모험가, 전사, 영웅이 될 수 있는 장소로 이동시킨 반면, 바비는 여성들이 대학을 졸업하고 독립적인 직업을 가지고 스스로 수입을 올리는 세계를 씨앗으로 뿌렸습니다. 1959년, 바비가 발명되었을 때, 이것은 여전히 터무니없는 생각이었습니다. 그 당시에, 여성들은 아이를 낳고, 집안일을 하고, 남편의 비위를 맞추는 것 외에는 그들의 삶에서 거의 하지 않았습니다.

googletag.cmd.push(함수() { googlettag.display(‘js-dfp-tag-czE’); };

코인데스크 칼럼니스트 레아 캘런 버틀러는 아시아의 경제 발전을 촉진하기 위한 기술의 역할에 초점을 맞춘 컨설팅 회사인 엠파시스의 이사입니다.

바비가 플라스틱 한 조각 이상인 것처럼 메타버스는 기술 이상입니다. 허먼 나룰라의 가상 사회라는 멋진 책을 읽고 이 사실을 알게 되었습니다. 메타버스 기술 회사인 임프로버블을 공동 설립한 나룰라는 메타버스가 우리가 표현하고 도달하는 데 사용하는 장치나 레일과는 거의 관련이 없다고 주장합니다. 그는 그것이 우리가 그 안에서 가지고 있는 경험과 사회적 상호작용, 우리가 그 경험들로부터 도출하는 의미, 그리고 그 경험들에 의해 창조된 가치가 다른 상호 연결된 세계들과 어떻게 교환되는지에 의해 정의된다고 말합니다.

물리적 현실과 다른 세계 사이의 우리의 공존을 상징하는 것 외에 다른 이유 없이 인간에 의해 세워진 것으로 보이는 괴베클리 테페와 이집트 피라미드와 같은 고대 기념물들을 가리키며, 나룰라는 우리가 이미 “언어와 우리의 상상력보다 더 발전되지 않은 도구”를 사용하여 수천 년 동안 메타버스를 횡단해 왔다고 말합니다

정의에서 디지털성을 제거한 것은 메타버스의 진정한 의미와 그것이 왜 우리에게 중요해야 하는지를 이해하는 데 정말 도움이 되었습니다. 블록체인과 더 광범위한 기술 세계에서 우리는 기술을 마치 그 자체가 사용 사례인 것처럼 좌지우지하는 경향이 있습니다. 하지만 이것은 요점을 놓치고 있습니다.

자세히 보기: 오브리 스트로브 – 비트코인은 ‘큰 바비’ 에너지입니다

googletag.cmd.push(함수()) { googletag.display(‘js-dfp-tag-fkE’; };

나룰라에 따르면, “가상 세계는 존재하고 그것들에 대한 우리의 집단적인 믿음의 힘에 의해 유지됩니다. 사람들이 이러한 다른 세계를 믿게 되면서, 그들의 믿음은 세계의 매개 변수를 확장하고, 이러한 세계는 효과적으로 살아날 수 있습니다.” 다시 말해, 메타버스는 블록체인 또는 그것이 구축된 네트워크 이상의 것입니다. 그것은 우리의 공동적인 상호작용과 우리의 일상적인 육류 공간 생활을 포함하여 우리가 살고 있는 다른 세계와 가치를 공유하려는 경향에서 의미를 얻습니다.

이처럼 바비는 나룰라의 메타버스 기준에 적합합니다. 여러 현실과 많은 상호 연결된 세계에 걸쳐 있는 개념으로서, 임신 중에 우주 비행사, 팝스타, 미국 대통령으로서 동시에 존재할 수 있는 사람을 알고 있습니까? — 바비는 우리의 모습과 가능성을 새롭게 상상하는 매개체입니다. 그리고 전세계적으로 어린 소녀들의 상상력이 집약된 힘을 통해 바비는 현실과 융합되어 시간이 지남에 따라 유형화되었습니다.

그녀의 가짜 믿음의 세계는 사회적 구조에 생명을 불어넣기 위해 참가자들의 믿음에 의존합니다

나룰라의 정의의 핵심은 “가치 이전”이라는 개념입니다 다른 세계는 우리 자신과 상호 작용하지 않으면 쓸모가 없으며 상호 운용성은 단일 가상 세계 또는 독립형 플랫폼이 아니라 실제로 메타버스인지 여부를 판단할 수 있는 기능입니다. 수십 년에 걸쳐 바비 인형을 보면, 끊임없는 가치 교환이 현실 세계의 가시적인 발전을 촉진하고, 결과적으로 가상 세계에서 집단적 상상력의 한계를 확장시켰다는 것을 알 수 있습니다.

1961년에 출범한 직후, 바비는 승무원이었습니다. 1990년에, 그녀는 빌어먹을 비행기를 조종했습니다. 이러한 조종석으로의 발전은 바비의 상상 세계가 여성의 사회적 역할이 진화하고 야망이 커지고 대담해짐에 따라 변화하는 시대에 어떻게 적응했는지를 보여줍니다. 이것은 오늘도 계속됩니다. 세계가 STEM에서 더 많은 여성을 요구했을 때, 바비는 기업가, 컴퓨터 엔지니어, 그리고 게임 개발자가 되었습니다.

googletag.cmd.push(함수(): {googlettag.display(‘js-dfp-tag-rAY’); };

그러나 바비의 메타버스의 현실성은 점점 깨어나는 포스트모던 사회의 등장으로 그녀의 비현실적인 신체 이미지, 문화적으로 무감각한 극소수와 성 고정관념의 지속과 같은 그녀 존재의 더 초현실적인 요소들에 초점을 맞추면서 시들해졌습니다.

마치 2014년에, 앞서 언급된 기업가 바비가 비디오 게임을 개발하는 것에 관한 어린이 책에 출연했을 때처럼, 그녀는 프로그래밍을 하기 위해 소년들에게 의존해야만 했습니다. 이 엄마가 바비의 빔보 버블의 의미와 그것이 50년대 이후 극적으로 변화한 현실 세계에서 자라나는 두 살짜리 딸에게 전달하는 가치에 의문을 품게 된 것은 당연합니다.

!function (e, f, u) {e.src = 1; e.src = u; f.parentNode.insertBefore(e, f); }(document.createElement(‘script’), document.getElementsByTagName(‘script’)[0], ‘/cdn.taboola.com/libtrc/nasdaq-nasdaq/loader.js’); 창입니다._taboola = 창입니다._tabola || []; _tabola.push({ mode: ‘thumbnails-a-mid’, 컨테이너: ‘tabola-mid-article-thumbnails’, 배치: ‘Mid Article 썸네일’, target_type: ‘mix’}); _tabola.push({article: ‘auto’, url:’}); 크리스마스 스피릿이 너무 낮으면 산타의 썰매가 하늘에서 떨어질 수 있는 것처럼, 또는 사람들이 피나에 대한 믿음을 잃었을 때 뱅크런이 일어나는 것처럼금융 시스템, 바비는 그녀가 존재할 수 있도록 신자들에게 의지합니다. 나룰라는 그의 책에서도 이러한 현상을 탐구하며, 세계적인 생활 수준이 향상된 이후 사람들이 어떻게 사후세계에 덜 몰두하게 되었는지를 강조합니다. 더 이상 천국이 완벽한 삶을 살기 위해 버틸 필요가 없습니다. 오늘 메이시스에서 구매하실 수 있습니다.

하지만 바비의 요동치는 영향력은 그녀가 실제로 어떻게 메타버스인지를 강조할 뿐입니다. 그녀의 가짜 믿음의 세계는 사회 구성에 생명을 불어넣기 위해 참가자들의 믿음에 의존합니다. 우리가 그녀의 세계에 의미가 있다고 믿는 한, 그것은 현실이고, 구체들 사이에 상호 가치의 교환이 있을 수 있습니다. 제 추측으로는, 최근 영화의 놀라운 성공이 바비를 문화적 망각 속으로 사라지는 것으로부터 구해주었다고 생각합니다. 전 세계의 수백만 명이 현재 신화 속으로 다시 사들이고 있기 때문입니다. 어쨌든 바비 인형은 애플 비전 프로보다 훨씬 저렴합니다.

// Ex.co 스크립트 및 중간 아티클 배치( 함수 (d, s, n) {varjs, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; js = d.createElements(s), js.className = n; js.s.src = “/player.ex.co/player/4c49b82f-103d-41ce-9191-ffa4d1f737fb”; fj.parentNode.Inservo, ‘Ex.co’s’s’s’document’를 실행합니다.inser.inter, place;.getElementsByClassName(‘비디오 자리 표시자’)[0]; varexcoDiv = document.createElement(‘div’); excoDiv.id = ‘4c49b82f-103d-41ce-9191-fa4f’fb’; if(video&document.getElementById){cf}, faf7f}, fafnff}, fafnedefnedefgetelementBybfgetelementBybf}

A Barbie doll is like a virtual reality (VR) headset. Both are made of plastic. Both are mass-produced retail products. And both have had the absolute crap marketed out of them in the name of consumerism. But also, both are gateways through which humans have found the capacity to transcend the limitations of our physical existence and explore manufactured worlds in pursuit of greater meaning and fulfillment in our lives.

Visitors to these worlds could be anyone or anything they wanted — no matter who they were or weren’t back in the so-called real world. And while VR has transported its users to places where they can be adventurers, warriors and heroes, Barbie seeded a world where women graduated from college, held independent careers, and earned income of their own. In 1959, when Barbie was invented, this was still a wild idea. Back then, women did little else with their lives than bear children, tend to household chores, and cater to their husbands.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘js-dfp-tag-czE’); });

Leah Callon-Butler, a CoinDesk columnist, is the director of Emfarsis, a consulting firm focused on the role of technology in advancing economic development in Asia.

Metaverses are about more than technology, just like Barbie is more than a piece of plastic. I realized this after reading a fabulous book called Virtual Society by Herman Narula. Narula, who co-founded Improbable, a metaverse technology company, argues that the metaverse has little to do with the devices or rails that we use to represent and reach it. He says it is defined by the experiences and social interactions that we have within it, the meaning that we derive from those experiences, and how the value created by those experiences is exchanged with other interconnected worlds.

Pointing to ancient monuments such as the Göbekli Tepe and Egyptian pyramids, which seem to have been erected by humans apparently for no other reason than to symbolize our coexistence between physical reality and other worlds, Narula says we have been traversing metaverses for many thousands of years already using “tools no more advanced than our language and our imagination.”

Removing digitalness from the definition really helped me grasp the true meaning of the metaverse and why it should matter to us at all. In blockchain, and the tech world more broadly, we have a tendency to pedestalize the technology as though it’s a use case in and of itself. But this is missing the point.

Read more: Aubrey Strobel – Bitcoin Is ‘Big Barbie’ Energy

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘js-dfp-tag-fkE’); });

According to Narula, “virtual worlds are spoken into existence and sustained by the strength of our collective belief in them. As people come to believe in these other worlds, their faith expands the worlds’ parameters, and these realms can, effectively, come to life.” In other words, a metaverse is about more than a blockchain or whatever network it’s built on; it gains meaning from our communal interactions with it and its propensity to share value with the other worlds we inhabit, including (but not limited to) our everyday meatspace lives.

As such, Barbie fits the criteria for Narula’s metaverse. As a concept that spans multiple realities and many interconnected worlds — who else do you know that can simultaneously exist as an astronaut, a popstar, and President of the United States, all while pregnant?! — Barbie is a medium for reimagining who we are and could be. And through the collective strength of little girls’ imaginations worldwide, Barbie has merged with reality to become tangible over time.

Her world of make-believe relies on the faith of its participants to breathe life into the social construct

Key to Narula’s definition is the notion of “value transfer.” Other worlds are useless if they do not interact with our own and interoperability is the feature that allows us to determine if something is actually a metaverse and not just a single virtual world or a standalone platform. If you watch Barbie over the decades, you see that a constant exchange of value has precipitated tangible progress in the real world, and in turn, expanded the limits of collective imagination in the virtual world.

Shortly after she was launched in 1961, Barbie was a flight attendant. By 1990, she was flying the damn plane. This progression to the cockpit demonstrates how Barbie’s imaginary world adapted to the changing times as women’s societal roles evolved and their ambitions grew bigger and bolder. This continues today. When the world called for more women in STEM, Barbie became an entrepreneur, a computer engineer and a game developer.

googletag.cmd.push(function() { googletag.display(‘js-dfp-tag-rAY’); });

The realness of Barbie’s metaverse, however, has waned with the rise of an increasingly woke postmodern society zeroing in on the more surreal elements of her being — such as her unrealistic body image, culturally insensitive tropes, and perpetuation of gender stereotypes.

Like, in 2014, when the aforementioned Entrepreneur Barbie starred in a children’s book about developing a video game where she had to rely on the boys to do the programming for her. It’s no wonder this mom was left questioning the meaning of Barbie’s bimbo bubble and the value it delivered to her two year old daughter growing up in a real-world that has changed dramatically since the 50’s.

!function (e, f, u) { e.async = 1; e.src = u; f.parentNode.insertBefore(e, f); }(document.createElement(‘script’), document.getElementsByTagName(‘script’)[0], ‘//cdn.taboola.com/libtrc/nasdaq-nasdaq/loader.js’); window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: ‘thumbnails-a-mid’, container: ‘taboola-mid-article-thumbnails’, placement: ‘Mid Article Thumbnails’, target_type: ‘mix’ }); _taboola.push({article:’auto’, url:”});

Just as Santa’s sleigh might drop out of the sky if the Christmas Spirit runs too low, or how bank runs happen when people lose faith in the financial system, Barbie relies on her believers to will her into existence. Narula explores this phenomena in his book too, highlighting how people have become less preoccupied with the afterlife since global living standards improved — you no longer have to hold out for heaven to have the perfect life. You can buy it at Macy’s today.

But Barbie’s fluctuating influence only underscores how she is, indeed, a metaverse. Her world of make-believe relies on the faith of its participants to breathe life into the social construct. As long as we believe that her world has meaning, then it is real, and there can be mutual exchange of value between the spheres. My guess is that the incredible success of the recent movie has rescued Barbie from fading into cultural oblivion, as millions around the world are now buying back into the myth. A Barbie is much cheaper than an Apple Vision Pro anyway.

// Run Ex.co Script and mid-article placement (function (d, s, n) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; js = d.createElement(s); js.className = n; js.src = “//player.ex.co/player/4c49b82f-103d-41ce-9191-ffa4d1f737fb”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, ‘script’, ‘exco-player’)); // Ex.co placeholder div var element = document.getElementsByClassName(‘video-placeholder’)[0]; var excoDiv = document.createElement(‘div’); excoDiv.id = ‘4c49b82f-103d-41ce-9191-ffa4d1f737fb’; if (element && document.getElementById(‘4c49b82f-103d-41ce-9191-ffa4d1f737fb’) == undefined) { element.append(excoDiv); }

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

투자고지: TRENUE가 제공하는 정보는 투자에 참고할만한 가치있는 내용이지만 투자권유, 종목추천을 포함하지 않습니다. 투자를 함으로써 발생하는 모든 결과와 그 책임은 투자자 본인에게 있습니다.

0 0 votes
Article Rating
구독하기
알림
0 Comments
Inline Feedbacks
모든 댓글 보기
0
이 글에 대한 생각을 댓글로 적어보세요.x